Wi-Fi a reklama

Internet s reklamním sdělením může zajistit zvýšení návštěvnosti webových stránek klienta, ale i pozitivní PR. Wi-Fi hotspot umožňuje on-line nákupy  přímo za jízdy z tramvaje, trolejbusu či autobusu. Cestující vnímají internet zdarma ve vozech MHD jako vítanou službu a reklama je nikterak neobtěžuje.

V praxi to obvykle funguje následovně: Cestujícím se po připojení do Wi-Fi sítě zobrazí úvodní stránka s reklamním obsahem, který shlédnou, mohou dané nabídky přímo využít, nebo dále pokračovat nerušeně v prohlížení internetu. Efektivita takovýchto kampaní je ve srovnání například s klasickou bannerovou reklamou na internetu poměrně vysoká, proto je možné předpokládat, že počet sponzorovaných Wi-Fi v MHD dále poroste a rozšíří se i do dalších měst České republiky.

Výhody reklamních Wi-Fi v praxi vypadají následovně:

  • měřitelnost kampaní (zadavatel reklamy získá z kampaně jasné data o chování uživatelů jako např. počty připojení, průměrná délka připojení, konverze atd.)
  • vysoký konverzní poměr (přes 31% unikátních uživatelů, kteří se k Wi-Fi v MHD připojí, skutečně prohlížejí reklamní obsah)
  • nízká cena za zásah (ve srovnání s bannerovou reklamou je Wi-Fi kampaň až o desítky procent levnější co do nákladů za proklik)
  • pozitivní PR (nesnaží se pouze zahltit reklamou, ale přináší i vítanou službu, kterou dokáží lidé ocenit)
1814.1
Tramvaj s Wi-Fi kampaní Red Bull

Pokud bychom si měli uvést některé příklady využití Wi-Fi kampaní v praxi, pak to jsou možnosti jako zapojení uživatelů do různých her, zvyšování fanouškovské základny na facebooku, nebo třeba přímý nákup na e-shopu. Tedy něco, co reklamní billboardy ani letáky neumožní a ve srovnání s klasickou bannerovou reklamou na internetu hraje PRO Wi-Fi v MHD zvýšený zájem uživatelů během cesty, ať už autobusem, tramvají nebo trolejbusem.

Reklamní Wi-Fi lze začlenit do mobilního marketingu, který využívá mobilní bannery, rich bannery a další formy on-line komunikace. On-line kampaně v ČR dosahují míry prokliku (CTR) 0,38%. Proti tomu průměr CTR s reklamní Wi-Fi realizovaných Mobilboardem začíná na 14%!

Díky takto vysoké úspěšnosti zobrazovaného obsahu a možnosti okamžité reakce zákazníka, poskytuje reklamní Wi-Fi jedinečnou příležitost pro marketingovou podporu produktů i značek společností. 

MOBILBOARD provozuje první on-line transport síť s prodejem mobilních obsahů pro cestující!

Projekt Wi-Fi v MHD je nadčasový, jelikož umožňuje propojení OOH-transportu s mobilním marketingem.

S čím lze reklamní Wi-Fi v MHD kombinovat?

Pro reklamní účely je dobré, aby byla Wi-Fi kampaň podpořena některým z reklamních formátů v interiéru či exteriéru vozu. Mezi tyto formáty patří: reklamní letáčky ve vozech MHD, samolepky na sedadlech a na oknech, letáky a plakáty ve vozech, City board u nástupních dveří (nazývána také CL side), Mobilboard (Busboard, Mobilposter, Tramboard), nebo mohou být polepeny jen dveře vozu (Window board, Mobil Poster). Reklamní Wi-Fi se velmi osvědčilo v kombinaci s dlouhodobým celopolepem tramvaje, či autobusu.

Jak vypadá taková Wi-Fi reklama v MHD?

V případě zájmu o realizaci Wi-Fi kampaní a veškeré další reklamní aktivity spojené s dopravou, kontaktujte společnost MOBILBOARD.

MOBILBOARD je vítěz soutěže Duhový paprsek veletrhu Reklama & Polygraf za inovaci v kategorii Mobilní reklama. Přihlášená reklamní kampaň pro Leo Express byla ohodnocena jako inovativní, využívající nové technologie komunikace v reklamě.

mobilboard_cyan