Wi-Fi v MHD

Jak si jistě dokážete představit, ani Wi-Fi v MHD není zadarmo, přestože samotní cestující ve voze s free Wi-Fi přístup k internetu zdarma mají. Jsou tedy dvě možnosti, jak si tato technologie najde cestu až ke koncovému uživateli. První možnost je, že si Wi-Fi ve svých vozech zainvestuje sám dopravce a poskytne „internet“ cestujícím jako službu, která jim zpříjemní cestování a zvýší tak pozitivní vnímání dopravce/ majitele vozidla.

Druhou možností je tzv. sponzorovaná Wi-Fi v MHD, kdy mají cestující možnost připojení k internetu prostřednictvím reklamní kampaně, která datové přenosy sponzoruje.

SAM_4475_oprava

Úspěšná Wi-Fi kampaň Pilsner Urquell jezdila v Brně

Kde najít Wi-Fi?

Autobus, Tramvaj, Trolejbus – to jsou hlavní třídy vozů, ve kterých se můžete v rámci MHD s Wi-Fi setkat, přičemž stáří ani typ vozu nehraje pro instalaci žádnou roli. Obvykle jsou Wi-Fi kampaně kombinovány s nějakou formou reklamy při vstupu do vozů nebo uvnitř vozů.

Aktuálně fungující Wi-Fi hot spoty ve vozech MHD se sponzorovanou reklamní kampaní naleznete na Fun page „Máme Wi-Fi v MHD“. Velkou výhodou projektu společnosti MOBILBOARD je, že umístí router do lokalit a měst na přání zákazníka, přesně tam, kde má své marketingové záměry. Tedy nezávisle na tom, zda v dané lokalitě již nějaký dopravce internet ve vozech provozuje či ne.

Další nezávisle fungující hot spoty s Free Wi-Fi provozují samotní dopravci ve stovkách autobusů po celé ČR.

 Jak se dozvím, že je ve voze internet?

Většinou ze samolepky Wi-Fi free umístěné na viditelném místě na vozidle.

Jak vznikl projekt Wi-Fi v MHD?

Na začátku byl nápad MOBILBOARDU propojit reklamní formáty na transportu s mobilním marketingem. Již v dubnu 2008 byla realizována na vozech MHD  první Bluetooth kampaň pro Fantu, kdy si cestující mohli do mobilu stáhnout hru se skákajícím pomerančem.  Další Bluetooth kampaně následovaly  a cestující v ČR i na Slovensku si mohli stáhnout mobilní obsah v podobě obrázku, hry, či znělky.  S nástupem chytrých telefonů se v MOBILBOARDu rozhodlo od Bluetooth technologie upustit a inovovat zařízení pro šíření Wi-Fi signálu. Od nápadu nebylo daleko k realitě a v listopadu 2010 již byla realizována první testovací kampaň prostřednictvím reklamní Wi-Fi. Do dnešní doby  již bylo vybaveno několik desítek autobusů a tramvají internetem sponzorovaným reklamním sdělením.

fanta_bus s telefonem

První Bluetooth kampaň Fanty

Interaktivita v transportu funguje!

Zdroj: Mobilboard

.